- Дейност 1 - Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми между НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“, с издаване на общи дипломи, както и разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с асоциирания партньор
-
Дейност 1
РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ МЕЖДУ НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“, С ИЗДАВАНЕ НА ОБЩИ ДИПЛОМИ, КАКТО И РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ С АСОЦИИРАНИЯ ПАРТНЬОР
Описание
Дейността е насочена към създаването и въвеждането на съвместни учебни програми между НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“ в професионално направление 5.3. Комуникационна и компютърна техника. Предвижда се създаването на следните нови учебни програми:
- КИБЕРСИГУРНОСТ– ДОКТОРСКА ПРОГРАМА
Докторската програма има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, образователните институции и бизнеса от високо квалифицирани специалисти от областта на инженерните и компютърни науки, по-специално в областта на киберсигурността.
Обучението на докторантите ще бъде ориентирано към подготовка на висококвалифицирани специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват технологична и предприемаческа дейност в областта на киберсигурността, информационните технологиите, иновациите и модерното инженерство.
- ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ– МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА
Магистърската програма има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, образователните институции и бизнеса от високо квалифицирани специалисти от областта на инженерните и компютърни науки, по-специално на развитието и приложението на теорията и принципите на изкуствения интелект във всички сфери на социалния и икономически живот.
- ГЕОИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕ НА КРИЗИ – МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА
Обучението в магистърската програма ще бъде интердисциплинарно и насочено към всички, които се интересуват от критичен анализ на ключови концепции в теорията за управление на бедствия, изследвания, политика и практика, включително уязвимост, управление, намаляване на риска от бедствия и повишаване устойчивостта към бедствия чрез предотвратяване, готовност, реакция и усилия за възстановяване чрез използване на богатия инструментариум на геоинформационните технологии.
Магистърската програма ще бъде уникална по своя характер, тъй като ще включва голямо разнообразие от дисциплини, включително география, политика, геоинформатика, методи за добиване и анализ на пространствена информация, теория на управлението и вземането на решение, изследвания за развитие, компютърни технологии.
- ГЕОИНФОРМАЦИОНЕН МЕНИДЖМЪНТ И ПРИЛОЖЕНИЯ– МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА
Магистърската програма ще предостави на студентите, интересуващи се от географски информационни науки (GISc), геопространствени науки, геовизуализация и география, възможност да се научат да решават пространствени проблеми, използвайки най-новите технологии, да проектират бази данни за функциите на ГИС и в непространствена среда и да управляват ГИС проекти от стартирането до изпълнението и оценката им.
- КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ В СИГУРНОСТТА- МАГИСТЪРСКА ПРОГРАМА
Магистърската програма има за цел да подготвя квалифицирани специалисти в областта на технологиите, свързани със сигурността, които да бъдат конкурентноспособни в съвременната високотехнологична среда.
В допълнение, в рамките на дейността, съвместно с асоциирания партньор – Военно-техническата академия в Букурещ, ще бъдат разработени следните специалности на английски език: Киберсигурност – докторска, Изкуствен интелект – магистърска, Геоинформационен мениджмънт и приложения – магистърска, Геоинформационни технологии при управление на кризи – магистърска.
Начин на изпълнение
Дейността по разработването и въвеждането на програмите ще се изпълнява от висококвалифициран преподавателски екип, включващ 10 човека от страна на Водещата организация НВУ „Васил Левски“ и 11 от страна на СУ „Св. Климент Охридски“.
При разработването на съвместните програми на английски език, в дейността ще вземат участие преподаватели от страна на асоциирания партньор - Военно-техническата академия в Букурещ.
Организациите-партньори ще имплементират новоразработените учебни програми като организират процес на съвместно преподаване, включително издаване на съвместни дипломи на студентите, успешно преминали цялостния процес на обучение.
Чрез разработените нови учебни програми се предвижда въвеждане на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност. В допълнение, ще насърчават профилната специализация, свързаността и ефективното използване на споделени ресурси (човешки, финансови и материални) между партниращите висши училища и ще включват система за актуализация и динамично съответствие с актуалните тенденции и изисквания на пазара на труда. Учебните програми ще предвиждат планиране на приема на студенти и докторанти, провеждането на студентски стажове и практики, както и включване на специалисти от практиката за осъществяване на преподавателска дейност и не на последно място ще предвиждат въвеждане на иновативни форми на преподаване и проблемно базирано обучение. В съответствие с българското законодателство в сферата на висшето образование, всички нови учебни програми ще бъдат приети от факултетен съвет в рамките на съответното висше училище.
Резултат
Успешното изпълнение на дейността ще доведе до постигане на следните резултати:
- 5 броя разработени и въведени съвместни учебни програми в професионално направление 5.3. „Комуникационна и компютърна техника“ от партниращите си български висши училища, които в периода на изпълнение на проекта ще бъдат прилагани от съответните висши училища в обучението на техни студенти;
- 74 студенти, записани в новите учебни програми, преподавани съвместно от български висши училища за една академична година;
- 21 студенти, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища за една академична година
- 95 студенти, обучаващи се в технически специалности;
- 98 % дял на студентите, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс
- 98 % дял на студентите, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс
- 2 висши училища, въвели нови учебни програми със споделено използване на ресурси;
- съществено повишено качество на образователния процес в двете висши училища
- съвместимост на образователния процес с европейските системи за висше образование;
- изградена устойчива и ефективна връзка между двете висши училища и пазара на труда и постигнато съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование в професионално направление 5.3. „Комуникационна и компютърна техника“;
- постигнато хармонизиране на предлаганите от двете висши училища програми и търсените от пазара на труда квалификации;
- модернизирано учебно съдържание и методи на преподаване в НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“;
- 4 броя въведени съвместни учебни програми за обучение на чужд език с асоциирания партньор - Военно-техническата академия в Букурещ
Месец за стартиране на дейността 1
Продължителност на дейността (месеци) 3
- Дейност 2 - Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение
-
Дейност 2
РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ПРОГРАМИ С ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ВКЛ. ЗА ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ
Описание
Дигитализацията на висшето образование е от съществено значение за изграждането на цифрова екосистема, която да се подобри и подпомогне взаимодействието между студенти и преподаватели. Дигиталната екосистема ще позволи на организации-партньори да съсредоточат енергията си върху улесняване на работата за всички участници в образователния процес, включително и предоставяне на редица нови образователните модели.
В рамките на дейността се предвижда разработване на общо 5 нови програми с дигитално образователно съдържание в професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника, както следва:
- Киберсигурност– докторска програма
Основна цел на дигиталната програма е подготовката на висококвалифицирани специалисти, притежаващи висока степен на компетентност в областта на киберсигурността. В рамките на програмата ще се акцентира върху научно-изследователската работа в областта на актуалните проблеми на киберсигурността, позволяваща гъвкава адаптация на докторантите към изменящите се потребности на съвременния свят.
- Изкуствен интелект– магистърска програма
Дигитална специалност „Изкуствен интелект“ ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват технологична и предприемаческа дейност в областта на информационните технологиите, иновациите, модерното инженерство, с акцент върху развитието и приложението на изкуствения интелект.
- Геоинформационни технологии при управление на кризи – магистърска програма
Основната цел на програмата е осигуряване на обучаемите на знания, умения, компетенции, които да им позволят да анализират и оценяват извънредни ситуации на основата на опозната картина на геопространството, да оценяват риска и да планират и координират дейността на единната спасителна система, да извършват ситуационен анализ и да решават комплексни проблеми в областта на управлението при кризи и защита от бедствия, с помощта на съвременните компютърни технологии и резултатите от новаторска дейност.
- Геоинформационен мениджмънт и приложения– магистърска програма
Целта на дигиталната програма е завършилите студенти да могат: да проектират и внедряват модели на геопространствени бази данни; да проектират и прилагат подходи и да използват усъвършенствани методи за събиране или извличане на геопространствени данни за ГИС проекти; да провеждат геоинформационни работни задачи; да оценяват качеството на данните за пространствения анализ и резултатите от вземането на решения и да планират, проектират и изпълняват поредица от съвременни проекти, свързани с науката и политиката, базирани на ГИС.
- Комуникационни технологии в сигурността- магистърска програма
Целта на дигиталната програма е да формира умения у студентите за анализиране и изпълнение на перспективни комуникационни проекти; умения и компетенции за подобряване възможностите за анализ и прогнозиране на приложението на комуникационните технологии в сигурността.
Начин на изпълнение
Изпълнението на дейността ще се осъществява от общо 36 преподаватели, включително привлечени специалисти от практиката, от които 25 души от страна на Водещата организация- НВУ „Васил Левски“ и 11 от страна на партньора СУ „Св. Климент Охридски“.
Процесът по създаването на всяка една от дигитални учебни програми ще включва разработването на дигитален учебно-методически комплекс
Резултат
- въведени 5 нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, които в периода на изпълнение на проекта ще се прилагат от съответните висши училища в обучението на техни студенти.
- 67 студенти, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание
- 90 % дял на студентите, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание
- Съществено повишено качеството на българското висше образование
- Повишена съвместимост на образователния процес с европейските системи за висше образование
- Изградена устойчива и ефективна връзка между двете висшите училища и пазара на труда
- Разширена и укрепена на мрежа за учене през целия живот и широко приложение на различни електронни форми за дистанционно обучение, планирани в Стратегията за развитие на висшето образование в Република България (2014-2020 г.)
- Изградена модерна система и усъвършенствани дигитални форми за учене в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот
- Модернизирано учебно съдържание и методи на преподаване чрез въвеждането на 5 нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение
Месец за стартиране на дейността 4
Продължителност на дейността (месеци) 20
- Дейност 3 - Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес
-
Дейност 3
РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ЕЛЕКТРОННИ РЕСУРСИ И ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС
Описание
Дейността е насочена към създаване на дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността ще се разработи и внедри дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии за целите на въвеждането на разработените в рамките на проекта нови учебни програми с дигитално образователно съдържание и за дистанционно обучение.
Внедряването на дигитално образователно съдържание в НВУ „Васил Левски“ ще се осъществи чрез Изграждането на оптична инфраструктура и Модернизиране на системата за електронно дистанционно обучение.
Чрез модернизиране на системата за електронно обучение ще бъде създаден виртуален университет с онлайн учебно-методически комплекти, които включват електронни учебници, електронни тестове и други електронни материали по дадената дисциплина, със среда за онлайн комуникация и сътрудничество, с възможност за аудио и видео конференции и групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес.
По този начин ще се постигне ефективно използване на съвременните информационни и мрежови технологии в сферата на образованието и ще се осигури подходяща и за хора със специфични образователни потребности и лица в неравностойно положение.
Начин на изпълнение
Изпълнението на дейността ще се осъществява от общо 17 преподаватели, включително привлечени специалисти от практиката, от които 6 души от страна на Водещата организация и 11 от страна на СУ „Св. Климент Охридски“.
Чрез модернизирането на системата за дистанционно обучение в НВУ „Васил Левски“, ще се предостави на студентите модерно електронно обучение, отговарящо на всички добри световни практики.
Съвременната и модерна електронна платформа ще предоставя възможност за асинхронно и синхронно обучение, модули за антиплагиатство, интегрираност с електронни образователни материали на световноизвестни доставчици.
Дейността ще стартира през дванадесети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на 10 проектни месецa.
Резултат
- Въведени 5 нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, които в периода на изпълнение на проекта ще се прилагат от съответните висши училища в обучението на техни студенти;
- 67 студенти, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание;
- 98 % дял на студентите, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание;
- Изграден модерен център за дистанционно обучение, предлагащ всички необходими функционалности и технически възможности за прилагане на качествено и съвременно дистанционно електронно обучение.
- Изградена онлайн обучителна ГИС платформа, отразяваща нововъведенията на Web GIS и популяризираща Web GIS в рамките на новоразработените дигитални учебни програми.
- Изградена модерна система за електронно дистанционно обучение с модул за видеоконферентни лекции в реално време, модул за антиплагиатство и пълна интеграция на обучителната система с информационната система в университета;
- Ефективно използване на съвременните информационни и мрежови технологии в сферата на образованието;
- Повишаване на качеството, обогатяване на учебното съдържание и въвеждане на иновационни образователни технологии и методи в учебния процес;
- Въведени интерактивни методи за обучение чрез дискусии, съвместни проекти и постоянна комуникация между преподавател и обучаем;
- Повишаване на ефективността и развитието на електронните форми на дистанционното обучение;
- Постигане на европейско качество на висшето образование и модернизирането му в съответствие с европейските критерии;
- Повишаване качеството на образование чрез поставяне на университета в реална конкурентна среда, както на национално, така и на международно ниво.
Месец за стартиране на дейността 12
Продължителност на дейността (месеци) 10
Стойност 45 400.00
- Дейност 4 - Закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряването на облачни технологии в образователния процес в НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“
-
Дейност 4
ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР И/ИЛИ ИКТ ОБОРУДВАНЕ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ И ПРОГРАМИ И ЗА ВНЕДРЯВАНЕТО НА ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС В НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ‘‘
Описание
Дейността е насочена към закупуването на софтуер и оборудване, необходими за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и програми в рамките на настоящия проект.
ЗА ВОДЕЩИЯ ПАРТНЬОР
За целите на разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и програми в образователния процес в НВУ „Васил Левски“, в рамките на дейността ще бъде изградена оптична инфраструктура във факултет "Артилерия, противовъздушна отбрана и КИС", Шумен и във факултет „Общовойскови“ В. Търново.
В допълнение ще бъде модернизирана системата на НВУ за дистанционно обучение. Модернизирането на системата за дистанционно обучение е неделима част от цялостното изпълнение на проекта.
Дигиталният кариерен център ще предлага на студентите онлайн платформа, която ще им помага да се подготвят и да открият работа, като същевременно ще се използват връзките между работодатели и преподаватели за насърчаване на партньорствата и подобряване на учебните планове и програми.
Начин на изпълнение
Закупуването на оборудване и софтуер по настоящия проект е пряко свързано и необходимо за изпълнението на проекта и ще бъде доставено при спазване на принципите за икономичност, ефективност и ефикасност.
Дейността ще стартира през първи проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет проектни месеци.
Резултат
Резултатите от настоящата дейност са какво следва:
- Закупено оборудване за целите на разработването и внедряването на дигитално образователно съдържание;
- Успешно осъществена модернизация на учебните програми и въвеждане на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес;
- Успешно въведени 5 програми с дигитално образователно съдържание;
- Изградени модерни центрове в две водещи ВУ в България за дистанционно обучение, предлагащи всички необходими функционалности и технически възможности за прилагане на качествено и съвременно дистанционно електронно обучение.
Месец за стартиране на дейността 1
Продължителност на дейността (месеци) 20
- Дейност 5 - Обучения на преподавателите от НВУ „Васил Левски“' и СУ „Св. Климент Охридски“ в България
-
Дейност 5
ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ НВУ ''ВАСИЛ ЛЕВСКИ'' И СУ ''СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ'' В БЪЛГАРИЯ
Описание
Дейността предвижда обучения за преподавателите от НВУ ''Васил Левски'' и СУ ''Св. Климент Охридски'' с цел придобиване и усъвършенстване на чуждоезиковите умения, в т.ч. професионална терминология и придобиване и усъвършенстване на дигитални умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и Географски информационни системи.
Обученията по чужд език ще спомогнат за включването на по-голям брой преподаватели в краткосрочни специализации в асоциираните партньори, както и в изходящите мобилности с цел обучение, преподаване и научноизследователска дейност. Уменията по чужд език са от изключително значение за процеса на разработване на съвместни учебни програми с асоциираните партньори. За да бъдат по-гъвкави в методите си на преподаване и предвид нуждата от смесени форми на обучение – присъствена и онлайн, предвиждаме обучения, както за повишаване на дигиталните умения на преподавателите, така и за работа с уеб-базирани образователни технологии. Тези обучения също ще допринесат за повишаване на оценката на двете ВУ в област „Дигитална трансформация и способност“ на инструмента HEInnovate.
Изпълнението на дейността ще се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
За преподавателите в НВУ „Васил Левски“ са предвидени следните обучения:
- ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ:
- Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо обучение 160 ч.)
- Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо обучение 80 часа)
- Курсове по професионална терминология на английски език (интензивно обучение 24 часа).Те ще включват следните модули:
o професионална терминология на английски език в областта на информационните и комуникационни технологии
o професионална терминология на английски език в областта на геоинформационно осигуряване и спътникови измервания
- ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ, включващи модули за Придобиване и/или усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии:
- курсове по използване на съвременни дидактически средства
- курсове по подготовка на материали в електронен формат
- курсове по използване на облачни технологии в обучението
- курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение
- курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми
- курсове по работа с географски информационни системи
Начин на изпълнение
За провеждането на обученията ще се ползва материално-техническата база на НВУ “Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“. Предвиждат се както присъствена, така и дистанционна форма на обучение за някои от планираните курсове. За всички обучения ще бъдат избрани външни преподаватели, след провеждането на открит, прозрачен и публичен подбор. Участниците във всяко от обученията ще получат сертификат/удостоверение за успешното му завършване.
Резултат
- Успешно организирани и проведени 17 обучения за повишаване на квалификацията на преподавателите от НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“;
- Постигнато преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на преподавателите във ВУ и стимулиране на най-добрите преподаватели;
- Подобряване на уменията на преподавателите за използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии;
- 120 преподаватели, придобили и усъвършенствали езиковите си компетентности по английски език;
- 40 преподаватели подобрили професионалната си терминология на английски език в областта на информационните и комуникационните технологии;
- 20 преподаватели подобрили професионалната си терминология на английски език в областта на геоинформационното осиуряване и спътниковите измервания;
- 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за използване на съвременни дидактически средства;
- 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за подготовка на материали в електронен формат;
- 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за използване на облачни технологии в обучението;
- 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение;
- 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за създаване на видеоклипове и учебни филми;
- 55 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за работа с географски информационни системи (GIS/Web GIS).
Месец за стартиране на дейността 1
Продължителност на дейността (месеци) 27
- Дейност 6 - Провеждане на краткосрочни специализации в асоциираните партньори
-
Дейност 6
ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ В АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ
Описание
Дейността предвижда провеждането на краткосрочни специализации на преподаватели на НВУ «Васил Левски» и СУ «Св. Климент Охридски» в асоциирания партньор – Военната техническа академия в Букурещ.
Целта на специализациите е придобиване и усъвършенстване от страна на преподавателите на дидактически знания и умения; чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и умения за „проблемно базирано“ преподаване.
Това ще даде възможност с помощта на придобитите компетентности, преподавателите да въведат в ежедневната си работа иновативни методи на преподаване.
Предвидените специализации са в областта на Информационните и комуникационни технологии и Геоинформационните технологии.
Преподавателската дейност в рамките на мобилността ще включва минимум 4 часа преподаване седмично (вкл. съвместно преподаване). Минималният брой на учебните часове за непълна седмица ще бъде пропорционален на продължителността на тази седмица.
Начин на изпълнение
В краткосрочните специализации се предвижда използването на центърa за данни и кибероперации на Военната техническата академия – „Фердинанд I”. Там преподавателите ще усъвършенстват своите дигитални умения, работата си с дистанционни платформи за обучение, както и ще имат възможност да преподават на студентите на академията.
Изпълнението на дейността ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
Допустима целева група за тази дейност са само преподаватели от включеното в проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника.
Краткосрочните специализации ще бъдат удостоверени от чуждестранния асоцииран партньор с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила съответно двуседмична или едномесечна специализация, подписан от приемащата страна, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността.
Дейността ще стартира през пети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и четири проектни месеци.
Резултат
- 45 преподаватели във висши училища, включени в програми за повишаване на квалификацията;
- 90% дял на преподавателите, преминали краткосрочни специализации в асоциирания партньор в чужбина по настоящата процедура, които са останали на работа във висшето училище – кандидат/партньор 6 месеца след приключване на проекта;
- 100 % дял на преподавателите във висши училища, от включените в дейности по настоящата процедура, получили удостоверение за успешно премината програма за повишаване на квалификацията;
- Постигната интернационализация на висшите училища – партньори по проекта
- Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите на дидактически знания и умения;
- Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология;
- Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии
- Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите умения за „проблемно базирано“ преподаване
- Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
- Съществено повишено качество на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
- Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на преподавателите във ВУ и стимулиране на най-добрите преподаватели;
- Постигнато допълнително насърчаване мобилността на студенти, докторанти и преподаватели и трансграничното сътрудничество между висшите училища.
Месец за стартиране на дейността 5
Продължителност на дейността (месеци) 24
- Дейност 7 - Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища, участващи в проекта
-
Дейност 7
МУЛТИПЛИЦИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОВЕДЕНИТЕ КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ ЧРЕЗ СПОДЕЛЯНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ МЕЖДУ БЪЛГАРСКИТЕ ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА, УЧАСТВАЩИ В ПРОЕКТА
Описание
Дейността предвижда обучението на студентите от ВУ кандидат, от преподаватели на партньора, и обратно. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване) в асоциирания партньор.
Дейността ще включва осъществяване на преподавателска дейност на студенти в рамките на обучението им по учебни дисциплини от учебната програма на съответната специалност от включеното в проектното предложение професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника, като преподавателите ще бъдат от висшето училище, различно от това, в което се обучават студентите.
Преподавателската дейност ще представлява еднодневни обучения по 4 часа. Предвижда се прилагането на иновативни методи на преподаване, както и ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, усвоени по време на специализациите.
В рамките на дейността е предвидено да вземат участие студентите от специалност „Изкуствен интелект“, „Геоинформационни технологии при управление на кризи“ и „Комуникационни технологии в сигурността“.
Начин на изпълнение
Изпълнението на дейността ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
В дейността е предвидено 25 преподаватели, преминали краткосрочни специализации в чужбина, от страна на НВУ „Васил Левски“ да преподават на студентите от СУ „Св. Климент Охридски“ и 10 преподаватели преминали краткосрочни специализации в чужбина, от страна на СУ „Св. Климент Охридски“ ще преподават на студентите от НВУ „Васил Левски“.
Дейността ще стартира през десети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет проектни месеци.
Резултат
- 35 споделени преподаватели между партниращите български висши училища;
- 90% дял на преподавателите, преминали краткосрочни специализации в асоциирания партньор в чужбина по настоящата процедура, които са останали на работа във висшето училище – кандидат/партньор 6 месеца след приключване на проекта;
- Съществено повишено качество на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
- Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на преподавателите във ВУ и стимулиране на най-добрите преподаватели;
- Повишаване качеството на образование чрез поставяне на университета в реална конкурентна среда, както на национално, така и на международно ниво.
- изградена устойчива и ефективна връзка между двете висши училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование в професионално направление 5.3. „Комуникационна и компютърна техника“;
- постигнато хармонизиране на предлаганите от двете висши училища програми и търсените от пазара на труда квалификации;
- успешно осъществено мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища, участващи в проекта.
Месец за стартиране на дейността 10
Продължителност на дейността (месеци) 20
- Дейност 8 - Кариерно консултиране и ориентиране на студенти
-
Дейност 8
КАРИЕРНО КОНСУЛТИРАНЕ И ОРИЕНТИРАНЕ НА СТУДЕНТИ
Описание
Дейността е насочена към организирането на кариерни борси, съвместно между партниращите си български висши училища.
Предвидено е изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти във Факултет "Артилерия, ПВО и КИС" на НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ в първата година след дипломирането им.
Целта на дейността е подпомагане на професионалното ориентиране на студентите чрез организирането и провеждането на кариерни борси и други съвместни събития между кариерните центрове на партниращите висши училища и работодатели, както и да се осигурят механизми за проследяване на реализацията на дипломираните студенти.
В рамките на дейността водещото висше училище и проектният партньор предвиждат организирането на 6 кариерни борси, както следва: 3 кариерни борси в НВУ „Васил Левски“- Факултет „А, ПВО и КИС“, и 3 кариерни борси в Геолого-географския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.
Начин на изпълнение
Организирането на кариерни борси и кариерното консултиране ще се основават на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта. Дейността ще е насочена към студентите от включеното в проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника и основни звена на висшите училища.
Организирането на кариерните борси и изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти са пряко свързани и необходими за изпълнението на проекта и ще бъдат реализирани при спазване на принципите за икономичност, ефективност и ефикасност.
Изпълнението на различните под-дейности в рамките на дейността ще бъде възложено от организациите партньори на външни изпълнители, определени в съответствие и по реда на Закона за обществените поръчки и ще бъдат възложени въз основа на критерий за избор на изпълнител „Най-ниска цена“.
Дейността ще стартира през четвърти проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и пет проектни месеци.
Резултат
- Проведени 6 кариерни борси с цел подпомагане на професионалното ориентиране на студентите;
- Изградена система за проследяване на реализацията на завършилите студенти във Факултет "Артилерия, ПВО и КИС" на НВУ и Геолого-географския факултет на СУ
- Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот
- Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на студентите в двете ВУ
- Изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование
Месец за стартиране на дейността 4
Продължителност на дейността (месеци) 25
- Дейност 9 - Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища
-
Дейност 9
СЪЗДАВАНЕ НА МРЕЖИ ОТ КАРИЕРНИ ЦЕНТРОВЕ В ПАРТНИРАЩИТЕ БЪЛГАРСКИ ВИСШИ УЧИЛИЩА
Описание
В рамките на дейността ще бъде изградена обща информационна мрежа, на основата на информационна платформа на новоизградените кариерни центрове на НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, която ще включва база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други.
Дейността ще се осъществи съвместно от партниращите си висши училища (кандидат и партньор) и ще обхваща студенти от включените в проекта висши училища.
Основните цели на мрежата от кариерни центрове към двата университета са предоставянето на ефективни услуги, свързани с кариерното ориентиране и развитие, съдействието за успешна професионална реализация на студентите и завършилите университетите, както и създаване на система за комуникации с възпитаниците на ВУ, която да работи за утвърждаване репутацията и повишаването на рейтинга им в Рейтинговата система на МОН.
В допълнение, единната информационна мрежата на кариерните центрове ще предоставя система от дейности по информиране (за пътища на образование, за пазара на професии и за обществото), консултиране (за избор на училище, професия, кариера) и обучение (за формиране на умения за управление на кариерата) на студентите, извършвани от професионално подготвени специалисти (кариерни консултанти, учители, психолози и/или обучители по кариерно образование).
Начин на изпълнение
Дейностите ще бъде насочена към целевата група от включеното в проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника и ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
Създаването на единна информационна мрежа от кариерни центрове е пряко свързано и необходимо за изпълнението на проекта и ще бъде изпълнено при спазване на принципите за икономичност, ефективност и ефикасност.
Дейността ще стартира през осми проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет проектни месеци.
Резултат
- Изградена единна информационна мрежа на кариерните центрове на дветв ВУ, които са получили подкрепа за проследяване на реализацията на завършилите студенти;
- 2 висши училища, участващи в изграждането на общи информационни мрежи на кариерните центрове;
- Подобрено сътрудничество между бизнес и образование, което да окаже влияние върху развитието на икономиката и подобряването на качеството на живот в страната
- Модернизиране на образователната система, насочена към проучване, планиране и задоволяване на нуждите на пазара на труда от практически подготвени специалисти;
- Изграждането на по-информирани, компетентни и мотивирани млади хора, които виждат своето бъдеще в България;
- Утвърждаване на кариерното консултиране в образованието и подпомагане на професионалната ориентация и успешната реализация на младите хора.
- Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот
- Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на студентите в двете ВУ
- Изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование
Месец за стартиране на дейността 8
Продължителност на дейността (месеци) 20
- Дейност 10 - Организиране на студентски клубове и провеждане на допълнителни обучения за студентите, насочени към развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност
-
Дейност 10
ОРГАНИЗИРАНЕ НА СТУДЕНТСКИ КЛУБОВЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА СТУДЕНТИТЕ, НАСОЧЕНИ КЪМ РАЗВИТИЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ УМЕНИЯ, ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ И ДИГИТАЛНА КРЕАТИВНОСТ
Описание
В рамките на настоящата дейност организациите партньори по проекта предвиждат, посредством формиране на студентски клубове на територията на двете организации, да бъдат организирани и проведени разнообразни уъркшопи, дискусии, ролеви игри и други с цел разработване на лични професионални планове за реализация, усвояване на уменията, необходими в процеса за търсене на работа, умения за дебатиране, работа в екип, решаване на конфликти и реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и други, което да подпомогне студентите за адекватна реализация на пазара на труда.
За изпълнение на горното, двете висши училища ще формират три броя студентски клубове, на територията на НВУ „Васил Левски“ и три на територията на партньора СУ „Св. Климент Охридски“, със следната тематична насоченост- Клуб по предприемачество, Клуб по дизайн на идеи и Клуб "Млад изследовател".
В рамките студентските клубове се предвиждат следните допълнителни обучения на студенти, с продължителност - 40 часа за всяко обучение:
Начин на изпълнение
Дейността се осъществява на ниво висше училище- кандидат/партньор.
Студентите, които ще участват в дейностите за развитие на меки умения ще бъдат подбирани на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
Дейността ще бъде насочена към целевата група от включеното в проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника.
Дейността ще стартира през пети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и пет проектни месеци.
Резултат
- 100 студенти, получили подкрепа за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност и географски информационни системи;
- Създадени 3 студентски клуба (Клуб по предприемачество, Клуб по дизайн на идеи, Клуб "Млад изследовател") в НВУ „Васил Левски“, където се организират различни събития, в рамките на които студентите развиват допълнителни умения и в неформална обстановка изграждат компетенции за работа в екип, решаване на конфликти и изпълнение на практически задачи на различни теми.
- Създадени 3 студентски клуба (Клуб по предприемачество, Клуб по дизайн на идеи, Клуб "Млад изследовател") в СУ „Св. Климент Охридски“, където се организират различни събития, в рамките на които студентите развиват допълнителни умения и в неформална обстановка изграждат компетенции за работа в екип, решаване на конфликти и изпълнение на практически задачи на различни теми;
- Създадени студентски хъбове, в които да се организират различни клубове – по предприемачество и дигитална креативност, клуб по дизайн на идеи, интерактивни уъркшопи, свързани с географските информационни системи
- Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
- Съществено повишаване на качеството на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
Месец за стартиране на дейността 5
Продължителност на дейността (месеци) 25
- Дейност 11 - Развитие на меки умения у студентите, чрез организиране на допълнителни студентски обучения, провеждане на кариерните акселератори и студентски състезания
-
Дейност 11
РАЗВИТИЕ НА МЕКИ УМЕНИЯ У СТУДЕНТИТЕ, ЧРЕЗ ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ СТУДЕНТСКИ ОБУЧЕНИЯ, ПРОВЕЖДАНЕ НА КАРИЕРНИТЕ АКСЕЛЕРАТОРИ И СТУДЕНТСКИ СЪСТЕЗАНИЯ
Описание
Настоящата дейност е насочена към създаване на уменията на студентите за намиране на работа, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др., посредством провеждане на допълнителни обучения на студентите от професионално направление 5.3 на организациите-партньори по проекта.
В рамките на дейността ще бъдат проведени различни събития, които подпомагат осъществяването на връзката между студенти и работодатели, като например презентационни събития, състезания, дискусии, организиране на допълнителни обучения за студентите и др.
Предвижда се да бъдат организирани 3 двудневни кариерни акселератора в НВУ и 3 двудневни кариерни акселератора в ГГФ-СУ, в рамките на които ще вземат участие общо 240 студенти (по 40 студенти на всеки от акселераторите).
В допълнение е предвидено провеждането на 3 състезания за студентски бизнес идеи в НВУ и 3 в ГГФ-СУ, по време на които студентите ще имат възможност да демонстрират придобитите знания и умения по време на обученията по предприемачество, презентационни умения, дигитална креативност и ГИС.
В рамките на дейността е предвидено провеждане на едно допълнителни тридневно обучения за студентите във всяка от организациите-партньори, насочено към повишаване на уменията и квалификацията на студентите на тема „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“.
Начин на изпълнение
Студентите, които ще участват в дейността, ще бъдат подбирани на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
Кариерните акселератори ще бъдат организирани в три отделни семестъра във всяко от двете ВУ. Предвидено е всеки от акселераторите да се провежда в рамките на два дена и в него да се включват по 40 студента.
Състезанията ще бъдат организирани в три отделни семестъра във всяко от двете ВУ.
Всяко от състезанията ще се провежда в рамките на 3 дни, във формат за малки екипи от по 5 човека, с цел студентите да демонстрират уменията си за работа в екип.
Обучението, насочено към повишаване на уменията и квалификацията на студентите на тема „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“ ще бъде тридневно и ще се проведе във всяко от двете ВУ.
Дейността ще стартира през пети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и пет проектни месеци.
Резултат
- 300 студенти, участвали в дейности за развитие на меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа, организиране на презентационни събития, интервюта, дискусии и др.;
- Проведени 6 бр. състезания за бизнес идеи (3бр. в НВУ „Васил Левски“ и 3 бр. в СУ „Св. Климент Охридски“);
- Проведени 6 бр. кариерни акселератора (3бр. в НВУ „Васил Левски“ и 3 бр. в СУ „Св. Климент Охридски“);
- Проведени 2 тридневни обучения (1 бр. в НВУ „Васил Левски“ и 1 бр. в СУ „Св. Климент Охридски“);
- Повишени умения на студентите от двете ВУ за провеждане на научни изследвания, създаване на иновации и осъществяване на технологичният им трансфер за пазарна реализация;
- Подобрено сътрудничество между бизнес и образование, което да окаже влияние върху развитието на икономиката и подобряването на качеството на живот в страната
- Подобрено ниво на информираност и мотивация сред млади хора, които виждат своето бъдеще в България;
- Модернизиране на образователната система, насочена към проучване, планиране и задоволяване на нуждите на пазара на труда от практически подготвени специалисти;
- Съществено повишаване на качеството на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование
Месец за стартиране на дейността 5
Продължителност на дейността (месеци) 25
- Дейност 12 - Изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, в т.ч. мобилност за обучение и мобилност за преподаване и научноизследователска дейност
-
Дейност 12
ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ НА СТУДЕНТИ, ДОКТОРАНТИ, ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ, В Т.Ч. МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ И МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ И НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
Описание
Настоящата дейност се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
С оглед спецификата на потребностите на целевите групи, изходящата мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници:
А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти;
Б. Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени.
Мобилността ще бъде удостоверена от чуждестранния асоцииран партньор с индивидуален сертификат за участие, подписан от приемащата организация, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността.
Начин на изпълнение
Дейността ще бъде насочена към целевата група от включеното в проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника.
Включването на участници в дейността ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.
Дейността ще стартира през пети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и пет проектни месеци.
Резултат
- 30 студенти, включени в програми за мобилност при чуждестранен асоцииран партньор;
- 30 студенти в технически науки, включени в мобилност при асоцииран партньор;
- 42 участници в различни форми на мобилност, които са с повишена квалификация и умения и по-добра реализация, от които 10 са млади учени до 34 г;
- Постигнато съществено повишаване на качеството на образованието в двата университета и на съвместимостта им с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
- Насърчена мобилността на студенти, докторанти и преподаватели и трансграничното сътрудничество между висшите училища;
- Постигната интернационализация на висшите училища –партньори по проекта.
Месец за стартиране на дейността 5
Продължителност на дейността (месеци) 25
- Дейност 13 - Входяща мобилност за преподаване: привличане на чуждестранни преподаватели
-
Дейност 13
ВХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ: ПРИВЛИЧАНЕ НА ЧУЖДЕСТРАННИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ
Описание
Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели с цел преподаване на студенти от българските висши училища, включени в проекта.
Входящата мобилност за преподаване ще бъде осъществена от преподаватели от асоциирания партньор. Военно-техническата академия „Фердинанд I” разполага с висококвалифицирани учени и специалисти в сферата на техническите науки.
Начин на изпълнение
Преподавателската дейност по време на мобилността ще бъде насочена към студентите от целевата група от включеното в проекта професионално направление 5.3 Комуникационна и компютърна техника.
Дейността ще стартира през пети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и пет проектни месеци.
Резултат
- Успешно реализиране на програми за входяща мобилност;
- 100 % дял на преподавателите от асоциираното висше училище, от включените в дейност по настоящия проект, получили удостоверение за успешно премината входяща мобилност;
- Постигната интернационализация на висшите училища – партньори по проекта;
- Постигнато допълнително насърчаване мобилността на преподаватели и подобрено трансгранично сътрудничество между висшите училища.
- Съществено повишено качество на образование в двете ВУ по проекта и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование.
Месец за стартиране на дейността 5
Продължителност на дейността (месеци) 25