Област на висше образование:
Образователно-квалификационна степен: „Магистър”
Професионалнa квалификация: „Мениджър”
Форма на обучение: Задочна и дистанционна
Срок на обучение: 2 или 3 семестъра
Обучаващи звена:
- факултет „Логистика и технологии” от НВУ „В. Левски”;
Език на провеждане: Български език
Характеристика:
1. Насоченост на изграждането на випускника и изпълнявани функции.
Магистърската програма по специалността „Управление на обществените поръчки” е предназначена за обучение в интердисциплинарна, широкопрофилна подготовка за придобиване на висше образование в област “Социални, стопански и правни науки”. Програмата за обучение е изградена около концепцията за оптимално хармонизиране на подготовката с цел получаването на базова компетентност в областта на обществените поръчки като основен метод за харченето на публичните средства и възможността за реализация в структурите за управление на обществените поръчки в стопанската и нестопанската сфера. Обучението се осъществява по основополагащи и профилиращи модули, съдържащи задължителни, избираеми и факултативни дисциплини (специализирани курсове), както и чрез прилагане на нови и разнообразни учебни форми.
Випускникът трябва да има следните ключови компетенции:
- да притежава фундаментална икономическа подготовка и знания в областта на обществените поръчки;
- да изработва и взема целесъобразни и икономически обосновани управленски решения на различни нива в управленската йерархия;
- да осъществява икономично, ефективно и ефикасно ресурсно управление;
- да управлява движението на материалните и информационните потоци в сферата на обществените поръчки;
- да провежда изследователска дейност, като анализират проблемите и причините, които ги пораждат, генерират алтернативи и управляват риска;
- да притежава необходимата бизнес етика, знания и умения за работа в екип.
2. Професионална реализация.
След завършване на пълния курс на обучението, випускникът ще може да заема следните начални длъжности в различни сфери на обществения живот:
- експерт в Агенцията за обществени поръчки;
- мениджър по възлагането на обществените поръчки;
- мениджър по изпълнението на обществените поръчки;
- директор на дирекция (началник на отдел) „Обществени поръчки“ в държавна и общинска администрация
- експерт по обществени поръчки в държавна и общинска администрация
- други длъжности, съответстващи на неговата квалификация;
- консултант и експерт в областта на обществените поръчки в публично-правния и в частно-правния сектор.
3. Обучаемите, завършили образователната програма придобиват специални компетенции.
3.1. Нови знания за:
- за правния режим на обществените поръчки;
- за управлението и контрола на обществените поръчки;
- за планирането на обществените поръчки;
- за превенцията и противодействието на корупцията при възлагане на обществени поръчки;
- за управлението на доставките;
- за системите за управление на качеството и стандарти.
3.2. Изградени нови способности за:
- да ръководят обществените поръчки в организацията;
- ефективно да управляват финансовите, материалните, човешките и информационните ресурси; - да планират потребността от материални ресурси, разходите по тяхното придобиване, съхранение,транспортиране и съхранение;
- да ръководят планирането на обществените поръчки;
- да предлагат оферти, водят преговори и сключват сделки;
- да използват предоставената информация за изработването и вземането на управленски решения;
- да анализират финансовото състояние на кандидатите за изпълнител и вземат обосновани управленски решения;
- да съдействат за повишаване качеството на обслужването в сферата на обществените поръчки;
- да оценяват риска;
- да притежават фирмена култура и етика и да комуникират с други национални и чужди организации;
- да прилагат правната и нормативна уредба;
- да ползват справочна документация и информация.
3.3. Ценностни ориентации:
- толерантност, отвореност и уважение към различните позиции и идеи;
- лична отговорност и уважение към основните свободи и права на човека;
- естетическа, нравствена и здравна култура;
- готовност и стремеж към учене през целия живот;
- способи за общуване, комуникация и работа в екип в нееднородна среда;
- лоялност към институциите.